Kommentarer
Postat av: hjort

Jag tycker det är jävligt tragiskt när unga människor - och särskilt unga tjejer - självmant reducerar sig själva till något att titta på. Vem tjänar på det i längden? Pro tip: Inte tjejerna.



Med risk för att låta gubbig (som vanligt, hehehe) tror jag det har en del att göra med att vårt samhälle blivit mer mediafokuserat, och att vårt mediasamhälle blivit mer och mer bedömningsinriktat, i sin tur.



Är du snygg? Kan du sjunga? Kan du läsa in den här reklamraden? Är du lönsam, lille vän?



Kvinnor har alltid blivit behandlade av vårt patriarkala samhälle som accessoarer och sexsymboler, så det är svårt att klandra tjejer för att de vill bli framgångsrika på det här sättet, när resten av samhället tycks förvänta sig det av dem.



Jag är sjukt glad att du ifrågasätter det här, Linn. Respekt.

2012-06-05 @ 12:53:52
Postat av: Anonym

Att du ser ner på människor med bra självkänsla säger ju ganska mycket om dig. Vad spelar det för roll om någon beter sig på det viset? Är det inte bättre att skriva att man är snygg än att man är ful och att man hatar allt med sig själv? Ska man känna sig dålig om man är nöjd med sitt utseende och vill visa det för andra också, än att man är "snygg" eller "ful" och säger att man är ful bara för att folk inte ska ha sådana åsikter som du har om dem? Varför ska man inte kunna få tycka, se ut, göra exakt som man vill utan att folk ska ha fördomar. Jag tycker personligen att bra självförtroende ska uppmuntras och inte klankas ner på och om man väljer att skriva det i en blogg för att man vill att folk ska bry sig, so what? Blev bara irriterad på det du skrev och kände att jag ville kommentera. Ha en bra dag

2012-06-21 @ 21:58:09

Lämna gärna en kommentar här:

Vad heter du?:
Besöker du mig ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Din hemsida eller blogg:

Din hälsning:

Trackback
RSS 2.0